27 maart 2019

Uitslag waterschapsverkiezingen 20 maart 2019

Woensdag 20 maart vonden de verkiezingen plaats voor de Provinciale Staten en de Waterschappen. Als SGP- waterschapsfractie berichten wij u op deze website over de uitslag van de gehouden verkiezingen voor het Waterschap Hollandse Delta.

In absolute aantal hebben we het als SGP gewoon goed gedaan. Ons stemmentotaal kwam uit op 20724 stemmen. Dat is een toename van 890 stemmen in vergelijking met de verkiezingen van 2015. De opkomst bij de waterschapsverkiezingen bij WSHD was 17.5% hoger dan in 2015 en kwam daarmee uit op 45,9%. De kiesdeler steeg hierdoor van 11722 tot 14751 stemmen per zetel. Uiteindelijk resulteerde dit erin dat wij als SGP met één zetel uit de bus kwamen. Ten opzichte van 2015 een verlies van één zetel. Onze lijsttrekker Wim de Jong is hiermee opnieuw als lid van de Verenigde Vergadering gekozen.

Dit is een teleurstellende uitslag voor ons als SGP. Toch danken wij God voor het goede stemmentotaal wat we als SGP behaalden. En zeggen wij de kiezers dank voor het vertrouwen in ons gesteld.