15 september 2021

Dinsdagavond 31 augustus jl. kwam de VV van het waterschap Hollandse Delta bijeen om nieuwe Heemraden te kiezen en een ‘nieuwe start’ te maken na de bestuurscrisis van begin dit jaar. De SGP wil graag constructief verder en kon zich niet vinden in de bewoordingen die werden geuit.

De fysieke bijeenkomst werd gehouden in het Schap. Dit is de naam van de nieuwe vergaderlocatie voor grotere bijeenkomsten binnen het waterschap. En is naast het Waterschapshuis gesitueerd. Aan de orde van behandeling was het voorstel van het tijdelijk college om 4 heemraden te kiezen. Omdat wij als SGP-fractie een opmerking willen maken over het verbale verloop van deze bijeenkomst, komen we nu niet verder terug op deze verkiezing. Wel wensen we de twee gekozen Heemraden, Henk van der Drift en Harry Wagemakers, de zegen van God toe op hun werk als Heemraad.

Onze opmerking betreft het uitspreken van verwijten en het uitspreken van insinuerende opmerkingen over en vragen aan de vier VV-leden welke werden voorgesteld als kandidaat-Heemraad. De SGP-fractie neemt afstand van de wijze waarop de woordvoering bij tijd en wijle plaatsvond deze avond. Men kan het niet eens zijn met de gang van zaken. Maar blijf altijd constructief en fatsoenlijk! En verlaag je niet door het persoonlijk onheus bejegenen van collega’s VV-leden. Zo gaan we niet met elkaar om. De SGP-fractie neemt daar afstand van!

SGP-fractie van het Waterschap Hollandse Delta