16 april 2015

SGP steunfractieleden beëdigd

In de eerste Verenigde Vergadering (15 april 2015) van het Waterschap Hollandse Delta werden vijf heemraden gekozen en legden diverse steunfractieleden de eed, dan wel de belofte af. Voor de SGP werden beëdigd de nummers 3 en 4 van de lijst: Albert Jan van den Berg uit Barendrecht en Peter Griniwis uit Ouddorp.

Nadat eerst de Dijkgraaf een Kort verslag betreffende de integriteitsscan beoogde heemraden in beslotenheid had besproken, kon de nieuwe coalitie haar programma presenteren. Met name vanuit de niet coaliteipartijen kwamen vragen over het proces en programma.

Heemraden
Vervolgens werd na stemming de volgende Heemraden gekozen: de heer L.A. van Gelder, de heer J.J.M. van Oorschot, de heer P. Robijn, de heer E.A. Struik en de heer A.C.M. van Eekhout. Na goedkeuring door de Provincie zal nog een zesde Heemraad aanschuiven om de brede coalitie van 21 zetels in het dagelijks bestuur te vertegenwoordigen.

Steunfractie
Vervolgens legden 11 personen de eed/belofte af. Allen werden beëdigd als steunfractielid voor de diverse partijen. Voor de SGP waren dit: Albert Jan van den Berg uit Barendrecht en Peter Griniwis uit Ouddorp.