31 maart 2023

SGP-ers beëdigd bij Waterschap Hollandse Delta

Donderdag 23 maart 2023 werd de uitslag bekend van de verkiezingen bij het Waterschap Hollandse Delta. Daaruit werd duidelijk dat de SGP definitief met twee zetels uit de bus kwam.

De lijst Waterschapspartij Hollandse Delta verloor twee zetels, maar blijft wel de grootste met vijf zetels. Nieuwkomer BBB was de grote winnaar met vier zetels. Het aantal uitgebrachte stemmen op de SGP kwam uit op 21365, een stijging van 641 stemmen ten opzichte van de verkiezingen in maart 2019. Het opkomstpercentage kwam uit op 45.2 % tegenover 46% in 2019.

'Ons past dank aan God voor dit prachtige verkiezingsresultaat.  Maar ook dank aan al onze stemmers', aldus de gekozen SGP-ers.

Wim de Jong en Bert Staat zijn hiermee gekozen als lid van het Algemeen Bestuur van het Waterschap Hollandse Delta. Inmiddels heeft de beëdiging plaatsgevonden op woensdag 29 maart jl. Als steunfractielid/commissielid is Thijs Visser beëdigd. Ons tweede steunfractielid, Albert-Jan van den Berg, was deze avond verhinderd en zal later beëdigd worden als commissielid.

De fractieleden zien er naar uit om de komende bestuursperiode op een constructieve wijze te mogen bijdragen aan het bestuur van Waterschap Hollandse Delta.