21 mei 2018

SGP en ChristenUnie ondersteunt plan voor herstel Bernissegebied

Wim de Jong, voorzitter van de samenwerkende fracties van de SGP en de ChristenUnie, ondersteund het idee voor een nieuw plan om de natuurwaarden voor mens en dier te herstellen in het Bernissegebied.

Eerder kapte het Waterschap 'treurwilgen' als opschot.
Het Waterschap Hollandse Delta betrekt omwonenden van het Bernissegebied bij de herinrichting van het 'toegetakelde' gebied. Het waterschap werkt hiervoor met een landschapsbureau aan een ontwikkelplan voor de oevers van her gebied. Het plan moet aantrekkelijk zijn voor natuur, dier én mens.

Het waterschap hield in restaurant De Pannekoekenbakker in Zuidland onlangs een inloopavond om de meningen te polsen. ,,We willen nu ideeën ophalen voor het plan. We gaan er iets moois van maken'', aldus heemraad Lies Struik, die de in de Verenigde Vergadering van 25 januari aangenomen motie tot herstel van het gebied ter hand heeft genomen. De SGP en ChristenUnie fracties zullen het proces nauwlettend volgen.