19 december 2015

Loco-dijkgraaf van Eekhout stopt

Arnold van Eekhout, lid van het college van Dijkgraaf en Heemraden en eerste loco-dijkgraaf van waterschap Hollandse Delta, heeft vandaag bekend gemaakt per 1 januari 2016 te stoppen als dagelijks bestuurslid bij het waterschap. Hij blijft lid van het algemeen bestuur.

Arnold van Eekhout“Ik word over een half jaar 70 en heb er inmiddels zes en een half jaar als heemraad en loco-dijkgraaf opzitten. En in totaal bijna 20 jaar waterschap gerelateerde bestuurservaring. Dan mag het wel een keer. Mijn echtgenote is recent met pensioen gegaan en kan het ook wel waarderen als wij eindelijk iets meer vrije tijd samen kunnen doorbrengen” aldus de heer Van Eekhout. “Ik mag bij het waterschap terug kijken op een geslaagde bestuursperiode, vooral op het ingrijpend verbeteren van de financiële huishouding. De uitwerking laat ik graag na aan de nieuwe lichting bestuurders die na de verkiezingen van maart 2015 is geïnstalleerd.”

Dijkgraaf Geluk neemt met respect kennis van het besluit: “Arnold van Eekhout heeft veel betekend voor dit waterschap. In een moeilijke periode heeft hij het stuur van de financiën vastgepakt en niet meer los gelaten. Het waterschap is hem veel dank verschuldigd voor zijn inspanningen”. Ook de coalitie neemt met respect kennis van het besluit van de heer Van Eekhout. Gelet op het feit dat het college uit vijf heemraden mag bestaan, zal de coalitie een voordracht doen voor de opengevallen plek.