3 februari 2016

Bestuurlijke betrokkenheid Nieuw Reijerwaard

De ontwikkeling van het bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard in de gemeente Ridderkerk is in volle gang. Het waterschap is hierbij betrokken in het kader de zorg voor waterbeheer, wegen en waterkeringen op en rondom het bedrijventerrein. D&H hebben heemraad Piet Robijn aangewezen als bestuurlijk aanspreekpunt.

Het college van dijkgraaf en heemraden (D&H) vormt het dagelijks bestuur van waterschap Hollandse Delta. D&H zijn belast met de dagelijkse aangelegenheden van het waterschap, de voorbereiding van alles wat aan de verenigde vergadering (VV) ter overweging en/of besluitvorming wordt voorgelegd en de uitvoering van de besluiten van de verenigde vergadering.

Voorbereiding bestuursvergaderingen maart 2016

Op 14, 15 en 16 maart a.s. vergaderen de commissies Water, WWV en MBH. Deze commissies geven advies over de bestuursvoorstellen die in het algemeen bestuur (de Verenigde Vergadering) van 31 maart 2016 aan de orde komen. Het college van D&H bereidt de bestuursvoorstellen voor. Eén van de onderwerpen die voor behandeling in maart 2016 gepland staat is de ‘Afwikkeling bijdrage aan Rotterdam voor afvalwatertransportsysteem’.