10 oktober 2015

Bestemmingsplan zoetwatertracé GO

Burgemeester en wethouders maken, overeenkomstig artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, bekend dat met ingang van 8 oktober 2015 het ontwerpbestemmingsplan Zoetwatervoorziening gedurende zes weken voor een ieder ter inzage wordt gelegd.

Plangebied
Het globale plangebied strekt zich van gemaal Koert (tussen Middelharnis en Stad aan 't Haringvliet) tot aan natuurgebied de Scheelhoek (nabij Stellendam).

Aanleiding voor het bestemmingsplan vormt het Kierbesluit. Door dit Kierbesluit zal het Haringvliet verder gaan verzilten. Om de zoetwatervoorziening en de drinkwatervoorziening te kunnen waarborgen, dienen compenserende maatregelen getroffen te worden. Deze maatregelen bestaan uit het realiseren van nieuwe inlaatpunten en het aanleggen van een zoetwaterkanaal en ondergrondse buisleiding.

In het verleden is door de voormalige gemeente Middelharnis al eens een bestemmingsplan voor compenserende maatregelen vastgesteld. Destijds opgenomen bestemmingen worden met dit nieuwe bestemmingsplan gedeeltelijk weer gewijzigd.

Inzage
De stukken kunt u inzien in het gemeentehuis van Goeree-Overflakkee, Koningin Julianaweg 45 te Middelharnis. Het gemeentehuis is op werkdagen geopend van 8.00 tot 17.00 uur, op donderdag van 18.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur 11.00 uur. De gemeente werkt alleen op afspraak. U kunt het ontwerpbestemmingsplan (inclusief bijlagen) in pdf formaat ook inzien op www.goeree-overflakkee.nl en de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl. Bij verschillen tussen het digitale en het papieren plan is het digitale plan op www.ruimtelijkeplannen.nl bepalend.

Zienswijzen
Tot en met 18 november 2015 kunt u bij voorkeur schriftelijk, maar ook mondeling, uw zienswijzen op het ontwerpbestemmingsplan Zoetwatervoorziening kenbaar maken aan de gemeenteraad van Goeree-Overflakkee, Postbus 1, 3240 AA Middelharnis.

Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u telefonisch een afspraak maken met de heer J. Moelker van de afdeling Externe Ontwikkeling, via algemeen telefoonnummer 14 0187. Van mondelinge zienswijzen wordt een verslag gemaakt. De ingekomen zienswijzen worden betrokken bij de besluitvorming tot vaststelling van het bestemmingsplan.

Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer J. Moelker van de afdeling Externe Ontwikkeling, gemeente Goeree-Overflakkee, via algemeen telefoonnummer 14 0187.